ATV Interjú - 2010. március 3.

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Magyarország valamennyi Polgármesterének!!

Kedves Kollégák!

Sávoly Község Polgármestere vagyok. Biztos hallottátok a médiában, hogy aláírásgyűjtést szervezek a Balatonringért! Magyarország összes Polgármesterét felkérem, hogy támogassa Ügyünket!

Az Ország és mindannyiunk érdeke a Beruházás magvalósulása! A felröppent ellentmondó hírek tisztázása érdekében Honlapunkon, www.marotvolgye.hu –n megtalálható a Balatonring kommünikéje, amely tárgyilagosan leírja a Beruházás finanszírozásának vitatott kérdéseit!

Amennyiben támogatjátok Ügyünket, akkor kérem, hogy szintén a mellékletben megtalálható Közleményt kézjegyetekkel és bélyegzőtökkel ellátva küldjétek vissza a korj.savoly@gylcomp.hu, vagy ajbobek@savoly.hu –ra scanelten, majd postán is.

Címünk Sávoly Község Önkormányzata, 8732. Sávoly, Petőfi u.14.

Az aláírásgyűjtés formulájáról és időpontjáról a későbbiek folyamán küldeném levelem, jelentkezéseteknek megfelelően. Kérem ha tudjátok, juttassátok el másoknak is felhívásomat, s majd aláírásgyűjtő íveket is!

Előre is köszönöm segítő közreműködéseteket!

Köszönettel:

Bobek József István
Sávoly Község Polgármestere

Polgármesterek a Balatonringért

Nem nyugodnak a kedélyek Sávolyon ...

Budapesten dúl a Sávolyon épülő motorversenypálya állami támogatása miatt kirobbant vita, a somogyi községben aláírásgyűjtésbe kezdtek a helyiek, hogy meg ne torpedózzák a beruházást. Miközben kiemelt állami támogatást kap a Balatonring, maga a kormány is kétli már, hogy megéri-e 35 milliárd forintot adni a versenypályának.

Balatonring- tények, számok, valóság ...

Az elmúlt hét - Balatonring sorsát is érintő -, sok esetben téves vagy hamis állításokat tartalmazó cikkei után kiemelt fontossággal bír, hogy a további félreértések elkerülése érdekében egy tényszerű, számokkal, adatokkal alátámasztott háttéranyag álljon mindazok az Önök rendelkezésére.

A háttéranyag itt letölthető!

 

A Balatonring beruházóinak közös nyilatkozata

Bodoky Tamás 2010. február 25-én, az Indexen megjelent „Kockázatos, gazdaságtalan, jogszerűtlen” c. cikke egy sor téves állítást tartalmaz, melyek a következők:

1, Valótlan, hogy „az MFB pedig órákon belül kifizetheti a milliárdokat”. Még nem történt szerződéskötés a bankkal. Másrészt félreinformálja a közvéleményt az az utalás, miszerint az MFB a hitel összeget egyszerűen kifizeti. A tény ezzel szemben az, hogy az MFB által kiadott kötelező ajánlatban a megkövetelt önerő 5 340 360e Ft. Az önerő elköltését először kivitelezői szerződésekkel, teljesítésigazolásokkal, számlákkal és átutalási bizonylatokkal kell igazolni. Egy nemzetközi mérnökiroda ezeket megvizsgálja, a helyszínen ellenőrzi a megvalósult műszaki tartalmat, és ezután igazolja az önerő elköltését. Ezután történhet bármilyen folyósítás. A folyósítás eljárásrendje ugyanez. Az MFB mindig utólag, már megvalósult munkarészeket finanszíroz, a fenti ellenőrzési procedúra után. A hitel utolsó részletének kifizetése valamikor év végén, az első verseny megtartása után, utólag várható.

2, Nem igaz az állítás, hogy 20 Mrd állami támogatást ítéltek oda a beruházásnak. A 20 Mrd Forint a MotoGP nemzetközi jogtulajdonosa, a Dorna felé a Turizmus Rt. által 10 év alatt összesen fizetett versenyszervezési szolgáltatási díj, amiért a jogtulajdonos cég ellenszolgáltatásként a versenyszervezés jogát, és egyébként nagyon magas értékű ország marketingszolgáltatást ad cserébe. Ilyen például, hogy a több mint 200 országban közvetített esemény során szinte az egész világon láthatják országunkról a 30 másodperces reklámfilmet, de még sok egyéb marketinglehetőséget is biztosít a szerződés. Ez Európa szerte bevett gyakorlata a hasonló versenyek szervezésének, mindenhol a külföldi turisták számát növelő reklámkampány szervezésére használják ezt az eseményt. A folyósítandó hitel összesen 14,2 Mrd. Cserébe mit kap az ország? Egy egész világon ismertté váló pályát, rendezvényközpontot, amely élénkíti a régió és az egész ország turizmusát, hozzájárul a balatoni szezon kitolásához, többlet adóbevételeket generál. A hitelre kamatot fizet a beruházó, a garanciára díjat, rengeteg illetéket, a fejlesztés a régióban komoly adó és egyéb bevételeket hoz, az állam megkapja a Balatonring bevételeinek 30%-át, és nem utolsósorban jelentős ország marketinget könyvelhet el. Az egyetlen valós költség az állam részéről a jogdíj, amely teljesen megfelel a nemzetközi gyakorlatnak.

3, Nem igaz, és valótlan tényállítás, hogy a Sávoly Motorcentrum Fejlesztő Kft. a Grupo Miltonhoz köthető. Az SMF Kft. 100%-ban a Worldwide Circuit Management S.L. Tulajdonában álló társaság. Ugyanez a cég a Balatonring Zrt. 70%-os tulajdonosa. A WCM létrehiozói több mint 10 éves tapasztalattal rendelkeznek versenypálya tervezés és menedzsment, versenyek szervezése és lebonyolítása, valamint a kapcsolódó jogok kezelése és versenyzők menedzselése területén. A társaság tulajdonosai üzemeltetik a valenciai motorpályát egész évben, évi 50 hetes kihasználtsággal, a társaságé a Moto GP rendezési joga, és tulajdonos abban a cégben, amelyik a valenciai Formula 1-es futamot szervezi, így ebben is rendelkezik tapasztalattal. A Dornával (a Moto GP jogok tulajdonosa) együttműködésben több új futam létrehozásán dolgoznak Brazíliában, Marokkóban és Görögországban. A cég felel a pálya szakmai koncepciójáért, a tervezésért, és felügyeli a projektmenedzsmentet.

A WCM 50%-os tulajdonosa Vicente Cotino Escriva, a Sedesa, a Pontia Capital és több más, jelentős spanyol vállalat tulajdonosa. Befektetései az építőiparban, az ingatlanfejlesztés területén, a koncessziós jogok kezelésében, illetve a megújuló energiaiparban jelentősek, főleg Spanyolországban, Közép-kelet Európában és Dél-Amerikában.

Jorge Martinez Aspar 45%-ban tulajdonosa a WCM-nek, négyszeres motoros világbajnok, az egyik élcsapat, az Aspar Team alapítója és tulajdonosa.

A WCM ügyvezetője és 5%-os tulajdonosa Facundo Garcia de la Cuadra, korábban ő is sikeres motorversenyző, 1993 óta foglalkozik autó és motorversenyek rendezésével.

4, Félrevezető az ingatlanadó eltörlése miatt kieső 50 Mrd-al való összevetés, hiszen az az idei költségvetésben jelentkező negatívum, míg a 35 Mrd-ból 20-at a Magyar Államnak 10 év alatt kell kifizetni, idén 1,4 Mrd-ot. A fennmaradó 15, 3 Mrd pedig kemény piaci feltételekkel felvehető hitel, amelynek fedezete többek között a megépült pálya, és amely visszafizetésre kerül.